Rabu, 14 November 2012

Durian Crepe......

Bahang Durian Crepe Kian Terasa.....

Hari-hari aku tengok orang post tentang durian crepe ni... Kat FB, blog... Sedap sangat ke... Cantik lak tu.. Macam colour ada pink, hijau, kuning , ada yang resepi guna banyak tepung ... Ada yg cuma guna tepung gandum...tapi yang bestnya part dutian tu mmg tak terkata apa lahh mmgla sedap hhuhuhuhuhu......

Akhirnya aku tak tertahan godaan beb... Hari- hari tengok gambo durian crepe ni jerk.. Aku nak makn gak .. Sedap sgt ke... Ha apa lagi aku godeh godeh la en google carik resepi...heheheh dah mmg nak keja mudah aku carik resepi yang paling mudah .... Akhirnya aku jumpa la resepi yang simple tapi walllah memng sedap..... Dan akhirnya aku dapat menikmati Durian Crepe ni.... Mmg betul la bak org gembar gemburkan... Memng sedapppp.... Yang bestnya laki aku laaa yang paling laju makan ... Berbiji biji dia makan huhuhu samai abess sedawa doyan jerk hhuuhuhu.....

Ha.. Ni resepi Durian Crepe yang aku cnp ye.. Mohon halal yer pada yg empunya resepi.... Mekacihh....

Sumber: Azlita masam manis
Bahan bahannya:

250 gm tepung gandum
3 biji telur
500ml santan (lebih mudah gunakan Santan kotak 400ml campur air 100ml)
1/2 sudu teh garam
1 sudu teh pewarna (ikut suka)

Cara-cara;
Campurkan semua bahan dan blender kemudian tapis.
Panaskan pan atau kuali yang leper dengan api yang kecil..ratakan sedikit minyak.
Tuangkan 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe
Tak perlu dibalikkan dan biar permukaan atas kering..angkat dan biarkan sejuk
******

DURIAN FILLING
Bahan-bahan :
1 cawan Non Dairy Whipping Cream (pukul hingga kental)
Isi durian

Cara-cara ;
Bentangkan 1 keping crepe
Letakkan Whipping Cream di tengah-tengahnya
Letakkan isi durian
Tutupkan semula dengan Whipping Cream
Lipat crepe dan simpan dalam peti sejuk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan